- creative thinking illustration

הרבה פעמים יצירתיות נתפסת כתכונה הנובעת מכישרון או מנטייה טבעית. אנחנו מאמינים שכל אחד יכול ללמוד לחשוב באופן יצירתי ולהגיע לרעיונות חדשניים ופורצי דרך. כל שנדרש הוא להיות מודעים למספר עקרונות בסיסיים.

  1. צאו לשטח
    כדי לחדש, צריך לצאת ולהכיר מקרוב את התחום שאתם מעוניינים ליצור בו. אם תשבו במשרד ותעלו רעיונות כנראה שלא תגיעו רחוק. מתוך מחקר הכולל תצפיות ושיחות עם אנשי מקצוע וחשוב יותר- שיחות עם משתמשים, תגיעו למקומות חדשים.

  2. אל תפסלו רעיונות
    בשלב ההתחלתי של סיעור המוחות, כל רעיון הוא טוב! גם הרעיונות המוזרים והמופרכים ביותר טובים בשלב זה. מה שחשוב הוא לייצר מגוון כמה שיותר רחב של רעיונות. הרבה פעמים רעיונות שנראים מופרכים עוזרים לנו לשבור קונספציות, מאפשרים לנו לחשוב על כיוונים חדשים ומובילים לפתרונות יצירתיים. 

  3. עריכה
    שלב זה חשוב ביותר. מתוך שלל הרעיונות שהעלתם בסיעור המוחות (אנחנו ממליצים להגיע לפחות ל-30!) סננו את הרעיונות ובחרו את הטובים ביותר. וכאשר אנחנו אומרים לסנן אנחנו מתכוונים לזה. בחרו 3 רעיונות מקסימום והתקדמו איתם לשלב הבא.
     - creative thinking flow
  4. הרחיבו בשנית את מלאי הרעיונות
    עכשיו אחרי שהתמקדתם ברעיונות בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר, זה הזמן לסבב נוסף של הרחבת היריעה ופיתוח של הקונפטים הנבחרים. לסבב הזה אתם מגיעים ממוקדים יותר וכעת אתם נדרשים לשכלל ולפתח את התוצר שהגעתם אליו בסבב הראשון.

  5. מבט בעיניים רעננות
    צריך לתת לרעיונות לנוח ולשקוע. הרבה פעמים מבט בעינים חדשות אחרי שנת לילה טובה או סיוע מאדם חיצוני נותנים פרספקטיבה חדשה וחידוד של החשיבה.

אם תיישמו את השלבים הללו בתהליך הפיתוח שלכם, תגיעו לרעיונות חדשניים ויצירתיים.

סטודיו לעיצוב מוצר - לינדנברג © 2024 Lindenberg Design Studio
בניית אתרים - אורן וסרשפרונג